Asemalle hankittu muutama vuosi takaperin kaksi uutta maksuautomaattia polttoainepuolelle eri laitetoimittajan kautta. Lähes heti asennuksen jälkeen havaittiin ongelmia automaatin toiminnassa. Ongelmatilanteita aiheutti myös alueella esiintyvät sähkökatkokset, jotka rikkoivat automaatin sisällä olevan tietokoneen. Tietokone oli automaatin ”aivo” ja sen kautta koko maksujärjestelmä toimi. Ongelmatilanteiden korjaus oli hidasta, mikä aiheutti myyntikatkoksia.
Neuvotteluiden aloittaminen muiden automaattitoimittajien kanssa. Koska uusiin automaatteihin investoitu paljon, ei uusien automaattien hankkiminen ollut taloudellisesti järkevää. Neuvotteluissa Infodatan kanssa pääsimme poikkeukselliseen ratkaisuun, jossa Infodatan maksujärjestelmä integroitiin hankittuihin maksuautomaatteihin. Tämä mahdollisti mahdollisimman pienet hankintakulut. Yhdessä Infodatan kanssa keskusteltiin laitteiden asennuksesta automaatteihin ja koska kauppiaalla oli kiinnostusta asentaa laitteistot itse, Infodata järjesti laitekoulutuksen ja opasti asennuksen aikana puhelimitse. Näin vältyttiin asennuskuluilta ja asennus oli helppoa sekä koulutus maksuton.
Koska asiakkaat olivat tottuneita käyttämään edellisen laitetoimittajan ”kassalle maksu”- käyttöliittymää, tuotti uusi käyttöliittymä vaikeuksia asiakkaillemme. Ratkaisu toteutettiin yhdessä Infodatan kanssa ja käyttöliittymää muutettiin asiakasystävällisemmäksi sekä toimintavarmemmaksi. Muutostyötä ei veloitettu kauppiaalta, sillä kehitystyöstä oli hyötyä myös muille kauppiaille.
Alueen sijainnin sähkökatkokset eivät vaikuta enää negatiivisesti liiketoimintaan, sillä tietokonetta ei käytetä automaatin ”aivoina” vaan ”aivona” toimii itse maksupääte. Asiakaspalveluun saa yhteyden poikkeuksetta heti, jos jokin ongelmatilanne tulee vastaan. Infodatan asiakaspalvelu sisältyy kauppiaan kuukausimaksuun, on sitten tarvetta asiantuntijan konsultointiin tai vaikka laskutukseen ja näin ollen asiakkaana emme törmää yllättäviin kuluihin.
Voit jättää yhteydenottopyynnön alla olevasta yhteydenotto- laatikosta, jolloin viestisi ohjautuu jollekkin henkilökunnastamme ja palaamme sinulle asiaan mahdollisimman pian. Vaihtoehtoisesti voit laittaa suoraan viestiä Antonille tai Mirjalle. Jos et saa heitä kiinni, he palaavat asiaan heti kun mahdollista.